Forum www.admwlodek.fora.pl Strona Główna www.admwlodek.fora.pl
Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica, kierunek Administracja(licencjat) '09-'12 oraz kierunek Administracja(mgr) '12-'14
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Etyka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.admwlodek.fora.pl Strona Główna -> Materiały 1 rok studiów [ARCHIWUM] / Ściągi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 22:33, 28 Sty 2010    Temat postu:

oj panowie, worek na głowe i będzie dobrze;p
jak to Vito napisał: "współpracujcie z sobą kochani" :*
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 8:33, 29 Sty 2010    Temat postu:

1.Elementy oceny, kryteria i założenia faktyczne
Kryteria oceny- są to pewne cechy uważane za istotne z punktu widzenia dokonywanej oceny, które sprawiają, że dany fakt lub obiekt zasługuje na taką ocenę. Kryteria oceny nie są zawsze znane i sprecyzowane. Niekiedy nawet te kryteria nie istnieją lub są nieobiektywne- jest to ocena arbitralna. Oceny możemy podzielić na estetyczne i moralne. Oceny estetyczne są zawsze arbitralne. Cechą ocen moralnych jest jej uniwersalność. Oceny moralne są formułowane z perspektywy bezstronnego obserwatora. Założenia faktyczne- oprócz kryterium oceny, oceny odwołują się do przekonania o tym czy i w jakim stopniu przedmiot oceny spełnia konkretne kryteria mają charakter obiektywny.
3. Przedmiot etyki normatywnej.
Etyka normatywna, zajmuje się ustalaniem, co jest dobre moralnie a co złe oraz, na podstawie przyjętych ocen i związanych z nimi powinności, wytyczaniem zadań, dyrektyw - norm moralnie pozytywnego postępowania, prowadzących do osiągnięcia pożądanego z punktu widzenia religijnego, społecznego lub politycznego ideału moralnego.
4. Jakie jest podstawowe założenia obiektywizmu i kognitywizmu?
Obiektywizm- polega na tym, że dobro i zło stanowią relacje obiektywnie istniejącej wartości.
Źródła obiektywizmu mogą być trzy:
1. Przekonania religijne- dobro jest to, co pochodzi od Boga.
2. Natura człowieka lub świata, czyli dobro jest ugruntowane w naturze człowieka lub świata możliwe do rozumnego odkrycia.
3. Idee- Platon twierdził, że istnieje obiektywnie świat doskonały, niezmienny i wiernych idei.
Kognitywizmu- to jest założenie możliwości uzyskania wiedzy na temat obiektywnego dobra oraz dostępności obiektywizm i kognitywizmu tworzą całość koncepcji.

5.Jakie jest podstawowe założenie subiektywizmu i nonkognitywizmu?
Subiektywizm - zakład, że normy etyczne są wytworem poszczególnych ludzi. Prowadzi to do wniosku, że jeśli istnieją jakieś wspólne normy, to są one wynikiem podobnej zawartości umysłów większości ludzi, lub nawet, że nie ma czegoś takiego jak wspólne normy i każdy posługuje się swoim prywatnym systemem nakazów moralnych.
Nonkognitywizm- brak racjonalnej argumentacji za przekonaniami moralnymi; oparcie poglądów etycznych na jednostkowym bądź wspólnym przeświadczeniu.
6. Etyka deonotologiczna- obowiązki, sens i podstawowe założenia.
Etyka deontologiczna – deon-obowiązek, etyka obowiązku cnót, (ojczyzna, nauka, cnota np. rycerska) W EB rozpatrujemy moralność ludzi z punktu widzenia obowiązku, w formie rozkazów i nakazów. Za podstawę postępowania etycznego i jego uzasadnienia przyjmuje się rozkazy i nakazy, jako podstawowe formy regulowania dążeń ludzkich. Widoczna jest tu rola kodeksów etycznych, często te nakazy nie były spisane, dziś spisane np. kodeks lekarski
Bycie moralnym w biznesie polega, zatem na przestrzeganiu podstawowych zasad zawodu uchodzących za cnoty kupca czy przemysłowca tzn pracowitość, cierpliwość, oszczędność, wytrwałość.
Zalety e.Deontologicznej:
- uchylenie sytuacji typowych, powtarzanych w danej grupie zawodowej
Wady e.Deontologicznej:
- nie jest w stanie przewidzieć zmiennych warunków konkretnej sytuacji, w której przyjdzie stosować ogólne nakazy i zakazy
7. Etyka konsekwencji
Założenie jest to, że o wartości moralnych czynów decyduje to do jakich prowadzi to konsekwencji.
Najdalej idącą doktryną jest utylitaryzm. Dwóch głównych przedstawicieli utylitaryzmu J. Bendhan i . J.S. Mill. Centralną tezę tych myślicieli było to, że każdy odpowiada za skutki swoich czynów i to one decydują o moralnej ocenie. Podstawą koncepcji utylitarnej jest zasada użyteczności. Ta zasada aprobuje lub gani wszelką działalność w zależności od tego czy wykazuje ona tendencje do powiększania czy pomniejszania szczęścia. Chodzi o szczęście w ogólności. Jak najwięcej szczęścia dla jak największej liczby osób.
Utylitaryzm czynów i reguł.
Ut. Czynów- tzn. bilans powinien być sporządzany dla każdego czynu.
Ut. Reguł- postuluje, żeby ocenie podlegały nie poszczególne czyny, ale pewne reguły postępowania.
Etyce konsekwencji stawiane są zarzuty:
Poziom myślenia moralnego Trzeba odróżnić intuicyjną i krytyczną płaszczyznę myślenia moralnego.
Płaszczyzna intuicyjna jest poziomem naszych skłonności do aprobowania albo ganienia czegoś, np. wyrzuty sumienia, poczucie obowiązku. Tworzą ją pewne emocje. Emocje trudno zdefiniować, dochodzi do konfliktów emocjonalnych.
Płaszczyzna krytyczna- porzucenie płaszczyzny intuicyjnej i przeniesieniu problemu na płaszczyznę myślenia krytycznego.
Płaszczyzna intuicyjna- serce
Płaszczyzna krytyczna- rozum
Na poziomi płaszczyzny krytycznej weryfikacji podlegają intuicyjne odruchy moralne oraz uzasadniające je sądy i zasady moralne, ich treść, zasadność, trafność, wzajemna relacja.
8. Etyka cnót- mówi, że człowiek może osiągnąć dobre, godne istoty ludzkiej życie.
Etyka cnót bada to, że czyn następstwem starań danej osoby dążenia do tego żeby wieść godne życie. Patrzy nie tylko na czyny ale i na powody ich popełnienia.
Cnota uważana jest przez różne koncepcje etyczne za najwyższe dobro. Składające się na nią cechy charakterologiczne budują ideał moralny człowieka, są kryterium idealnego życia.
Arystoteles poszukiwał odpowiedzi na to co stanowi najwyższe dobro. Szczęście jest najwyższym celem, do którego dążył człowiek.
Co jest istota szczęścia? Arystoteles uważał, że wartość szczęścia polega na tym, żeby dobrze spełniać swoją funkcję. Działanie duszy zgodne z rozumem. Uważał, że dążenie do wypełnienia idei, w które wierzymy nie może się obejść bez dóbr materialnych. Uważał, że cnoty zanikają z powodu nie dostatku i nadmiaru a utrzymują się dzięki umiarowi.
Cnoty twarde- siła wewnętrzna, wewnętrzna niezależność, umiejętność oparcia się pokusom.
Cnoty miękkie- empatia, życzliwość, przyjaźń, współczucie.
Oceniając trzeba wziąć pod uwagę oba rodzaje cnót.
9.Czym się zajmują etyki zawodowe?
Etyka zawodowa- to zespół norm wskazujących jak z moralnego punktu widzenia powinni zachowywać się przedstawiciele określonego zawodu.
Zagadnienia- nurty etyki zawodowej:
1. nurt związany z higieną życia duchowego, tzn. to co dzieje się w naszym wnętrzu, aspekt osobisty- dotyczy tego jak żyć szczęśliwie i unikać cierpień
2. obejmuje rozważania nad tym jak układać relacje z innym ludźmi- higiena współżycia- obecnie uważana za najważniejszą. Obejmuje: jak łagodzić konflikty, jak wymierzać sprawiedliwość, jak dzielić dobra, których jest niedostateczna ilość.
3. perfekcjonistyczny lub nurt doskonałości osobistej- koncentruje się na tym jak osiągnąć ideał, stwarza wzorzec osobowy, do którego trzeba dążyć., np.
wzorzec doskonałej matki
wzorzec doskonałego żołnierza
różnią się od siebie
Treść i cel etyki zawodowej
1)etyka zawodowa powinna być apelem do sumienia, należy formułować ideały etyczne
2)zagadnienieniem etyki zawodowej jest ustalenie minimalnego poziomu praktyki zawodowej, wyznaczanie jej standardów(zakazy, nakazy)
10. Urzędnik jako przedstawiciel profesji? Porównać cechy profesji i zawodu.
Profesja:
1.dlugotrwałe przygotowanie zawodowe (studia wyższe + staż)
2.społeczna doniosłość usług
3.autonomia
4.kontakt z istotnymi wartościami, np. prawa i wolność człowieka
5.zarobkowy charakter
6.tworzenie towarzyszeń zawodowych
7.własny kodeks etyczny
Zawód:
1.ranga wartości, które muszą być szczególnie chronione implikuje potrzebę regulacji etycznej
2.w kontakcie z profesjonalistą następuje ingerencja w bardzo wrażliwą dobra jednostki
3.specjalistyczna wiedza profesjonalisty czyni jednostkę bezbronną wobec niego (relacja pacjent- lekarz)
4.niezależność(autonomia) i duża uznaniowość ogranicza możliwość zewnętrznej kontroli pozostawiając dbałość o jakość pracy sumieniu profesjonalisty
13. Czym jest dobór kadr i w jaki sposób przyczynia się do kształtowania porządnych postaw w administracji?
Dóbr kadr służy kształtowaniu porządnych postaw w administracji , kształtowaniu charakteru. Osiąga się to poprzez system rekrutacji i selekcji. Selekcja może być dokonywana z uwagi na pewne cechy kandydatów. Podczas dokonywania naboru układa się testy żeby można sprawdzić osobowościowe cechy kandydata. System okresowych ocen. Okres próbnego zatrudnienia.
14. Wymień źródła informacji o obowiązkach etycznych urzędnika.
1.źródła ustrojowe
2.przepisy regulujące procedury administracyjne
3.kodeksy etyczne
ad.1 art.7 Konstytucji RP stanowi, że organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa(zasada legalności)
Art. 153 ust.1 Konstytucji RP mówi, że powołanie korpusu służby cywilnej w urzędach administracji rządowej ma na celu zapewnienie zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa.
Art.1 o służbie cywilnej
Ad.2 a)Kodeks postępowania administracyjnego.
Art.6 zobowiązuje organy administracji do działania na podstawie przepisów prawa
Art.7 nakazuje strzec praworządności, wywarzać interes publiczny i indywidualny
Art.9 nakazuje czuwać nad tym żeby strony nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa czyli nakazuje udzielać im wyjaśnień
Art.11 nakazuje wyjaśniać stronom zasadność przesłanek, czyli uzasadniać decyzje
Art.12 nakazuje działać wnikliwie i szybko, posługując się najprostszymi środkami
b)”Europejski Kodeks Dobrej Administracji” uchwalony przez Parlament Europejski 6.09.2001 zawiera kanon unijnych standardów procedury administracyjnej,
Art.4 zasada praworządności tzn. urzędnik działa zgodnie z zasadą praworządności, decyzje powinny mieć podstawy prawne
Art.5 zakaz dyskryminacji
Art.6 zasada proporcjonalności między działaniem a celem
Art.7 zakaz nadużywania uprawnień
Art..8 i 9 bezstronność i niezależność, obiektywność
Art.11 uczciwość i rozsądek
15 Omów system instytucjonalny kontroli działania w administracji publicznej
Kontrola wewnętrzna może być funkcjonalna tj. sprawowana przez organy sprawujące funkcje kierownicze oraz instytucjonalna , tj. przez specjalne komórki organizacyjne. Podstawa wykonania kontroli wewnętrznej są z reguły akty wewnętrzne o charakterze organizacyjnym. Wyniki tej kontroli służą do bieżącego korygowania pracy instytucji. Kontrola wewnętrzna spełnia trzy zasadnicze funkcje:
- instruktażową
- profilaktyczną (zapobiega powstawaniu nieprawidłowości)
- sygnalizacyjną (dostarczeniu decydentom sygnałów o istniejących nieprawidłowościach)
Kontrola wewnętrzna jest nieodzowna, jednak musi podlegać doskonaleniu poprzez odchodzenie od kontroli ciągłej indywidualnych wyników na rzecz kontroli okresowej osiąganych wyników łagodzenie niechęci pracowników wobec kontroli poprzez motywowanie do samokontroli.
Kontrola zewnętrzna, natomiast, sprawowana była przez organy i instytucje niezależne od aparatu administracji publicznej. Wśród jej rodzajów wyodrębniono: kontrolę parlamentarną, wykonywana przez sejm i senat; przez opinię publiczną; kontrolę sądową, sprawowaną przez sądy administracyjne i powszechne; kontrolę finansową, realizowaną przez Najwyższą Izbę Kontroli.
16. Omów mechanizmy służące gwarancji zasad dobrej administracji.
Podstawową zasadą funkcjonowania administracji publicznej jest zasada praworządności. Zgodnie z tą zasadą wszystkie podmioty wykonujące zadania z zakresu administracji publicznej prowadzą tę działalność na podstawie oraz w granicach określonych przez prawo. Warunkiem przestrzegania zasady praworządności jest stworzenie odpowiednich mechanizmów zabezpieczających tę zasadę. Mechanizmy te noszą nazwę gwarancji praworządności. Dzielą się one na dwie grupy: gwarancje materialne i gwarancje formalne (instytucjonalne).
Gwarancje materialne praworządności są to czynniki o charakterze społecznym, politycznym, ekonomicznym i kulturalnym, które sprzyjają przestrzeganiu prawa. Do gwarancji tych należą np.: wolność środków masowego przekazu, wysoki poziom edukacji społeczeństwa, atmosfera życia politycznego kraju.
Druga grupa gwarancji praworządności to gwarancje formalne (instytucjonalne). Ta grupa gwarancji obejmuje środki o charakterze prawnym i instytucjonalnym, których celem jest przestrzeganie praworządności. Podstawowym środkiem prawnym wykorzystywanym w tym celu jest system kontroli organów administracji publicznej . Przestrzeganiu zasady praworządności przez administrację publiczną służą również przepisy proceduralne, które określają tryb postępowania organów administracji publicznej przy załatwianiu poszczególnych spraw. Celem ustalenia określonych procedur postępowania organów administracji publicznej jest wyeliminowanie samowoli w stosowaniu przez nie prawa. Możliwość składania odwołań, skarg czy wystąpień do instytucji czuwających nad przestrzeganiem praworządności stanowi również formalną gwarancję przestrzegania tej zasady.
17.Odpowiedzialność cywilna
Wynika z kodeksu pracy albo cywilnego – ma charakter odszkodowawczy, obejmuje obowiązek naprawienia szkody przez urzędnika administracji przy wykonywaniu powierzonych mu obowiązków. Kodeks pracy dot. Urzędników i innych pracowników, mówi o odpowiedzialności materialnej wobec pracodawcy za szkody wyrządzone mu w skutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków pracowniczych. Podstawę odpowiedzialności jest wina.
Granica odpowiedzialności:
- rozmiar rzeczywistej straty
- za normalne następstwa działania lub zaniechania
- w przypadku winy umyślnej w pełnej wysokości, w przypadku winy nieumyślnej do wysokości 3 krotnego wynagrodzenia
Szkoda wyrządzona osobie trzeciej- osoba kieruje roszczenia do pracodawcy, a pracodawca roszczenie do pracownika w wysokości pełnej lub 3 krotnego wynagrodzenia.
18. Wymień przestępstwa urzędnicze wraz z opisem ich znamion.
- przestępstwo sprzedajności(łapownictwa biernego) art.228, łapownictwo, przyjęcie korzyści majątkowej lub osobistej albo jej obietnicy w związku z pełnieniem funkcji publicznej lub za czynność już wykonywaną. Zagrożone wyższą sankcją jest dokonanie- przyjęcie łapówki zamian za zachowania stanowiące naruszenia przepisów, żądanie takiej korzyści lub uzależnienie od niej czynności służbowej przyjęcie korzyści majątkowej znacznej wartości.
- Przestępstwo przekroczenia uprawnień- kiedy urzędnik podejmuje czynność przekroczenia uprawnień służbowych lub gdy działa przy braku podstaw faktycznych lub prawnych chociaż w granicach kompetencji; zaniechanie lub nie właściwe wykonanie. Źródłem uprawnień lub obowiązków są normy prawne w tym przepisy proceduralne oraz akty wewnętrzne(regulaminy, instrukcje/0 oraz polecenie służbowe
- Przestępstwo wymuszenia zeznań dot. głównie wymiaru sprawiedliwości i jego istotą jest nadużycie uprawnień, pozycji
- Naruszenie obowiązku tajemnicy art.226 polega na ujawnieniu osobie nieupoważnionej informacji stanowiącej tajemnicę służbową lub informacji, którą uzyskał w związku z wykonywaniem czynności służbowych, a które ujawnienie może narazić na szkodę prawnei chroniony interes.
- Przestępstwo poświadczenia nie prawdy poświadczenie nie prawdy w wystawionym dokumencie co do okoliczności, które mają znaczenie prawne
- Z innych aktów o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów.
19. Jakie są cechy charakterystyczne odpowiedzialności dyscyplinarnej urzędnika?
Odpowiedzialność dyscyplinarna- związana z naruszeniem obowiązków zawodowych, wynikających nie tylko z przepisów prawa, ale także z reguł postępowania wyznaczonych godnością zawodu, powaga urzędu, oraz reguł wykonywania zawodu określonych normami sztuki zawodowej etyki i deontologii.
Cechy:
- materialne podstawy odpowiedzialności zazwyczaj określane są bardzo ogólnie, tylko część obowiązków jest względnie skonkretyzowana, większość ma charakter ogólny
- sposób wyznaczenia sankcji , kary dyscyplinarne, np. ostrzeżenie, upomnienie lub obniżenie wysokości wynagrodzenia, obniżenie wysokości lub pozbawienie praw do emerytury, degradacja służbowa, ograniczenie możliwości awansu, wydalenie ze służby. Katalogi tych są zamknięte. Zasad nie rozłączenia kar dyscyplinarnych. Kara powinna być adekwatna do winy i ciężaru przewinienia.

Praworządność - ścisłe stosowanie prawa przez wszystkie organy państwowe oraz przestrzeganie prawa przez inne podmioty
Pojęcie praworządności, według dominującego stanowiska nauki prawa, dotyczy zarówno organy państwowe jak i zwykłych obywateli czy osoby prawne.
W nauce prawa znane są obecnie dwie konkurencyjne koncepcje praworządności, które dzieli odmienne podejście do kwestii wartościowania prawa. Są to:
formalna koncepcja praworządności
materialna koncepcja praworządności
Zwolennicy formalnej koncepcji praworządności przyjmują, że praworządne są wszelkie działania organów państwa, które są zgodne z ustanowionych prawem. Sama treść prawa jest obojętna, a więc przyjmuje się, że przestrzeganie prawa jest wartością samoistną, która daje obywatelom poczucie pewności, stabilności i przewidywalności.
Zwolennicy materialnej koncepcji praworządności twierdzą natomiast, że nie można ograniczać problemu praworządności jedynie do aspektów formalnych. Ich zdaniem istotna jest również treść prawa. Istotnym argumentem na rzecz takiego pojmowania praworządności są działania reżimów totalitarnych (państwa nazistowskiego czy państw komunistycznych), w których wiele czynów było wprawdzie zgodnych z obowiązującym prawem, ale prawo to było złe z moralnego punktu widzenia. PRL była uważana za państwo niepraworządne zarówno z punktu widzenia formalnej, jak i zwłaszcza materialnej koncepcji praworządności.
Podkreśla się, że za praworządne można uznać państwo, w którym nie tylko przestrzega się prawa, ale i prawo spełnia pewne postulaty natury aksjologicznej. Takie podejście wiąże się ze zmiennością historyczną, geograficzną czy kulturową norm leżących u podłoża stanowienia prawa, które mogą być odmienne w zależności od przekonań filozoficznych, politycznych, religijnych czy moralno-światopoglądowych. Można jednak wyróżnić pewne uniwersalne zasady (przyjmowane także w polskiej doktrynie prawa), że prawo powinno być równe dla wszystkich obywateli, deklarować powstawowe wolności i prawa człowieka i obywatela, zawierać gwarancje ich realizacji. Innymi słowy, choć formalne przestrzeganie prawa jest warunkiem koniecznym, prawo nie może być oderwane od swoich społecznych funkcji, celów i ważnych społecznie wartości.
W krajach europejskiego kręgu kulturowego katalog wartości jest w zasadzie jednolity i obejmuje takie wartości jak wolność i godność człowieka, równość wobec prawa, prawo do życia i osobistego bezpieczeństwa, wolność sumienia, poglądów i wyznania, wolność działania w granicach gwarantujących nieszkodzenie innym czy prawo do własności.
Problem praworządności był już dostrzegany przez starożytnych myślicieli, jak Platon i Arystoteles. Koncepcja państwa prawnego rozwinęła się szczególnie w Niemczech w XIX w. Jednym z głównych jej propagatorów był Robert von Mohl.
Koncepcja państwa prawa
Zgodnie z zasadą praworządności państwo prawa powinno:
działać w granicach prawa,
realizować zasadę równości wszystkich obywateli wobec prawa,
gwarantować pewność prawa
gwarantować prawo obrony obywatela przed sądem
realizować zasadę Lex retro non agit (prawo nie działa wstecz)
Gwarancje państwa prawa
ustrojowe
podział władzy
legalnie i swobodnie działająca opozycja
niezbywalność wolności obywatelskich
niezawisłość sądów
legislacyjne
hierarchia aktów prawnych
nadrzędność konstytucji w systemie aktów prawnych
rozgraniczanie kompetencji prawotwórczych
proceduralne
wieloinstancyjność trybu rozstrzygania spraw
zasada odpowiedzialności indywidualnej
domniemanie niewinności oskarżonego
prawa oskarżonego w procesie karnym
badanie zgodności decyzji administracyjnych z prawem
Cechy państwa prawa
zabezpieczenia wolności
prawa zasadnicze wyznaczają linię graniczną działań państwa
ograniczanie wolności możliwe jest wyłącznie poprzez państwowe unormowania prawne
równość wobec prawa
zniesienie podziałów stanowych
pewność prawa
istnienie prawa formalnego (postępowanie sądowe przebiega zgodnie z nim)
nadrzędność ustaw w stosunku do innych aktów prawnych
sądowa ochrona prawna
ochrona przed samowolnym uwięzieniem
zakaz stanowienia ustaw działających wstecz
trójpodział władzy
egzekutywa
legislatywa
sądownictwo ( judykatywna)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 8:34, 29 Sty 2010    Temat postu:

A teraz proszę sobie zrobić ściągi:*
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pabloolbap
Poczatkujący



Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:53, 29 Sty 2010    Temat postu:

duży browar dla ciebie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rudy
Poczatkujący



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Springfield

PostWysłany: Pią 13:00, 29 Sty 2010    Temat postu:

bóg zapłać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 15:33, 29 Sty 2010    Temat postu:

dla Mani browar:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:09, 29 Sty 2010    Temat postu:

2)CECHY OCEN MORALNYCH NA TLE INNYCH OCEN: PODSTAWOWĄ CECHĄ OCENY MORALNEJ jest uniwersalizalność-możliwość uogólnienia oceny by znalazła zastosowanie do każdego ,kto znalazł się w takiej samej sytuacji ”nie wolno kraść” tzn każdemu przysługuje takie samo zachowanie.Oceny formułowane z perspektywy bezstronnego obserwatora,Pewne cechy uważane za istotne z punktu dokonywanej oceny,które sprawiają,że dany fakt,obiekt zasługuje na daną ocenę,nie zawsze znane jest kryterium oceny POJĘCIE MORALNOŚCI:zbiór ocen i norm dotyczące.tego jakie czyny są dobre a jakie złe.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smalcyk
Poczatkujący



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:30, 30 Sty 2010    Temat postu:

no i jak wam poszło ? cieszcie się że tylko ściągi prawie zabierała Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 18:38, 30 Sty 2010    Temat postu:

poszalała, kebaba nie dostała, ale fryty zajadała heheh
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smalcyk
Poczatkujący



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 6:54, 31 Sty 2010    Temat postu:

nie czujesz jak rymujesz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malinowa Mamba
VIP



Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 15:22, 31 Sty 2010    Temat postu:

czuje, czuje:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.admwlodek.fora.pl Strona Główna -> Materiały 1 rok studiów [ARCHIWUM] / Ściągi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin